Το θέατρο Ολύμπια επιστρέφει, φιλοδοξώντας να γίνει επίκεντρο της πολιτιστικής ζωής της Αθήνας - ValueNews.gr
Αθήνα booked.net
+14°C
target="_blank" style="color:#ffffff;" href="http://ibooked.gr/weather/athens-18328" class="booked-weather-160x36-city">Αθήνα booked.net
+14°C

προσφατα

Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2021

Το θέατρο Ολύμπια επιστρέφει, φιλοδοξώντας να γίνει επίκεντρο της πολιτιστικής ζωής της Αθήνας

 

Το Ολύμπια, ένας από τους πιο ιστορικούς χώρους πολιτισμού της Αθήνας, επιστρέφει στην ενεργό δράση και «επανασυστήνεται», όπως χαρακτηριστικά είπε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης στη συνέντευξη Τύπου όπου ανακοινώθηκε το νέο πρόγραμμα παραστάσεων για το πρώτο μισό της επερχόμενης καλλιτεχνικής σαιζόν (ως τον Ιανουάριο του 2022, δηλαδή).

Στη σχετική του ομιλία, ο κ. Μπακογιάννης τόνισε ότι ο Δήμος Αθηναίων οφείλει στο Ολύμπια ένα λαμπρό μέλλον, αντίστοιχο του σπουδαίου του παρελθόντος. Και αναφέρθηκε στους πέντε βασικούς άξονες πάνω στους οποίους θα στηριχτεί η επαναλειτουργία του: α) θα παρουσιάζει δικές του παραγωγές ή/και συμπαραγωγές και δεν θα ενοικιάζεται β) θα εμμείνει στον μουσικό του χαρακτήρα, όπως επιβάλλει η ιστορία του γ) θα παραμείνει «σπίτι» των Μουσικών Συνόλων του Δήμου Αθηναίων, τα οποία αναμένεται να πλαισιώσουν τις περισσότερες νέες παραστάσεις δ) θα βγει από τα όρια της Αθήνας παίζοντας ρόλο στη λεγόμενη πολιτισμική διπλωματία, μέσω π.χ. της ανταλλαγής παραστάσεων με άλλες πόλεις του κόσμου και ε) θα είναι προσηλωμένο στην απόλυτη υγειονομική ασφάλεια που επιτάσσει η εποχή μας, όντας προσβάσιμο μόνο σε εμβολιασμένους ή νοσήσαντες από κορωνοϊό.

Τον λόγο πήρε κατόπιν η νυν αντιδήμαρχος Αθηναίων και απερχόμενη πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ Άννα Ροκοφύλλου, η οποία μας πήγε πίσω στην ιστορία του Ολύμπια, φτάνοντας ως το 1857, όταν κατατέθηκαν οι πρώτες ιδέες για τη δημιουργία ενός τέτοιου θεάτρου. Δικαιολόγησε επίσης τη νέα επίσημη ονομασία του σε Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» θυμίζοντάς μας ότι ήταν εκεί όπου πρωτοεμφανίστηκε η παγκοσμίου φήμης υψίφωνος τον Απρίλιο του 1944 (τότε ως Μαρία Καλογεροπούλου ακόμα), ενώ απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων υπογράμμισε ότι στα δικά μας χρόνια ο χώρος χρειάστηκε να διασωθεί, γιατί το κτήριο –το οποίο ανήκει στην Τράπεζα της Ελλάδος– σχεδιαζόταν να κατεδαφιστεί προκειμένου να φτιαχτεί στη θέση του κάποιο σούπερ μάρκετ.

Στη συνέχεια ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Olivier Descotes μας απευθύνθηκε στα ελληνικά (παρότι όπως είπε δεν γνωρίζει καλά τη γλώσσα μας), συνεχίζοντας κατόπιν στα γαλλικά, για τα οποία υπήρχε παράλληλη μετάφραση για τους μη γνωρίζοντες.

Συμπληρώνοντας την προγενέστερη τοποθέτηση του Δημάρχου Αθηναίων, ο κ. Descotes ξετύλιξε αρχικά τους κύριους πολιτισμικούς άξονες στους οποίους θα κινηθεί η δράση του ανανεωμένου Ολύμπια. Πρώτα-πρώτα, αποσαφήνισε ότι θα παραμείνει ένα κατά βάση μουσικό θέατρο, το οποίο θα εστιάζει στην όπερα, στην οπερέτα και στο ρεπερτόριο του ελαφρού τραγουδιού. Ακολούθως, υπογράμμισε ότι θα παραμείνει ένα δημόσιο θέατρο, ζήτημα που χαρακτήρισε «θεμελιώδες»· αναφέρθηκε μάλιστα και στις τιμές των εισιτηρίων, οι οποίες έχουν διαμορφωθεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να δίνουν πρόσβαση σε όλους. Και έκλεισε μιλώντας για τα παριζιάνικα πρότυπα που θα ενημερώσουν την προσπάθεια του νέου Ολύμπια να γίνει ένα θέατρο της πόλης, απευθυνόμενο στην πόλη: ένα σημείο συνάντησης για τους κατοίκους της Αθήνας και τους μουσικόφιλους επισκέπτες από το εξωτερικό.

Όσον αφορά το πρόγραμμα, τώρα, ο κ. Descotes μας ανακοίνωσε μόνο όσα θα γίνουν ως τον Ιανουάριο του 2022, ώστε να δούμε –όπως είπε– πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση με την πανδημία. Πρόκειται λοιπόν για ένα πρόγραμμα συντονισμένο με τους τρέχοντες εορτασμούς για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821.

Η έναρξη της νέας σαιζόν θα γίνει αυτό το Σάββατο 9 Οκτωβρίου, με την παράσταση «Αχιλλεύς: Ελλάς Εκλιπαρούσα», μια συνάντηση της θεατρικής ομάδας bijoux de kant με το δράμα «Αχιλλεύς» του Αθανάσιου Χριστόπουλου (1804), σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Ακολουθεί μια πολύ ξεχωριστή στιγμή, η πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα της πρωτότυπης γαλλικής εκδοχής της όπερας του Τζοακίνο Ροσσίνι «Η Πολιορκία της Κορίνθου (1826)», που θα ζωντανέψει σε σύλληψη και δραματουργική επεξεργασία της Ροδούλας Γαϊτάνου –την ερχόμενη Τρίτη, 19 Οκτωβρίου. Στη συνέχεια, την οπερετική σκυτάλη παίρνει το περίφημο εθνικό μελόδραμα «Μάρκος Μπότσαρης» του Παύλου Καρρέρ (Παρασκευή 5 Νοεμβρίου), το οποίο θα παρουσιαστεί σε συναυλιακή μορφή, με νέα ενορχήστρωση του Βύρωνα Φιδετζή.

Ακολούθως το Ολύμπια μας προτείνει κάτι διαφορετικό, δείχνοντάς τη διάθεσή του να ξανοιχτεί και στις υπόλοιπες μορφές τέχνης. Από τις 12 ως τις 21 Νοεμβρίου παρουσιάζει λοιπόν το νέο έργο «U(R)TOPIAS» της ομάδας σύγχρονου χορού Αερίτες, σε σύλληψη και χορογραφία της Πατρίσια Απέργη. Στις 23 Νοεμβρίου, επίσης, θα δοθεί μια τιμητική συναυλία για τον Μίκη Θεοδωράκη με τίτλο «Αιώνιο Φως», για την οποία θα συμπράξουν το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής του Δήμου Αθηναίων με τη Νένα Βενετσάνου, τον Κώστα Μακεδόνα, τη Μαρία Σουλτάτου και τον Δώρο Δημοσθένους. Την αμέσως επόμενη μέρα (24 Νοεμβρίου), η Big Band του Δήμου Αθηναίου θα παρουσιάσει τζαζ με καλεσμένους ερμηνευτές την Ειρήνη Κωνσταντινίδη και τον Alex Affolter, ενώ ο Νοέμβριος κλείνει με την όπερα «Ανδρονίκη» του Αλέξανδρου Γκρεκ: μια συμπαραγωγή του Ολύμπια με το Ωδείο Αθηνών, η οποία θα παρουσιαστεί σε συναυλιακή μορφή, με νέα ενορχήστρωση του Νίκου Αθηναίου.

Στον Δεκέμβριο δεσπόζει η κωμική όπερα του Σπυρίδωνα-Φιλίσκου Σαμάρα «Η Κρητικοπούλα», η οποία κάνει πρεμιέρα 18 του μήνα για 6 παραστάσεις σε συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, με πρόβλεψη για διπλή διανομή ρόλων. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Πέτρος Ζούλιας. Κατόπιν, στις 29 Δεκεμβρίου, το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής του Δήμου Αθηναίων προσκαλεί τη Φωτεινή Βελεσιώτου σε μια περιπλάνηση στο τραγουδιστικό έργο διαφόρων εγχώριων συνθετών, ενώ στις 30 Δεκεμβρίου η Big Band του Δήμου Αθηναίου καλεί επί σκηνής τον Σταύρο Ρωμανό και την Τζένη Καπάδαη, για μια «Swinging Christmas» βραδιά αφιερωμένη στον Frank Sinatra και στην Ella Fitzgerald. Το χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα κορυφώνεται έπειτα στις 31 Δεκεμβρίου, με την εορταστική συναυλία «The Twelve Days of Christmas» της Χορωδίας του Δήμου Αθηναίων.

Όσον αφορά τον Ιανουάριο του 2022, επισήμως ανακοινώθηκε μόνο το gala όπερας «Amore!» για τις 13 του μήνα, στο οποίο η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων θα συμπράξει με τη διεθνώς καταξιωμένη Μυρτώ Παπαθανασίου, σε μουσική διεύθυνση Nikolas Nagele. Ωστόσο ο κ. Descotes αναφέρθηκε επιγραμματικά και στα υπόλοιπα σχέδια που υπάρχουν για τη νέα χρονιά, τα οποία περιλαμβάνουν συναυλίες με θέμα τη Μικρασιατική Καταστροφή, ένα αφιέρωμα στα μιούζικαλ, μία θεατρική παράσταση σε πρωτότυπη μουσική Φοίβου Δεληβοριά, καθώς και βραδιές με θρησκευτική μουσική για την περίοδο του Πάσχα.

Τη συνέντευξη Τύπου έκλεισε ο Δήμαρχος Αθηναίων, απαντώντας σε σχόλια του παριστάμενου βαθύφωνου Χριστόφορου Σταμπόγλη, με μια επισήμανση για όσα, όπως είπε, έχει συναντήσει συχνά στα 11 χρόνια που πορεύεται στην τοπική αυτοδιοίκηση. Σύμφωνα δηλαδή με μια τρέχουσα και αρκετά διαδεδομένη άποψη, «η ποιότητα δεν πουλάει». Ωστόσο ο κ. Μπακογιάννης ξεκαθάρισε ότι ο ίδιος θεωρεί ότι πρόκειται για έναν μύθο, τον οποίον και θα καταρρίψει η δράση του νέου, ανανεωμένου Ολύμπια.



Πηγή: https://www.athinorama.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad