Φιέστα Ερντογάν για την διώρυγα της Κωνσταντινούπολης - ValueNews.gr
Αθήνα booked.net
+14°C
target="_blank" style="color:#ffffff;" href="http://ibooked.gr/weather/athens-18328" class="booked-weather-160x36-city">Αθήνα booked.net
+14°C

προσφατα

Σάββατο, 26 Ιουνίου 2021

Φιέστα Ερντογάν για την διώρυγα της Κωνσταντινούπολης



Μια ακόμη φιέστα του προέδρου της Τουρκίας για την Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης για την επίσημη, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση, έναρξη των εργασιών και την τοποθέτηση του θεμέλιου λίθου. Παρά όμως τα μεγάλα λόγια και τις εντυπωσιακές μακέτες αρκετές είναι οι κρίσιμες παράμετροι που δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί, όπως η χρηματοδότηση το έργου, αλλά και το κόστος για το περιβάλλον και τους κατοίκους της πόλης. 


Ο Ταγίπ Ερντογάν ωστόσο δεν κάμπτεται. Στην ειδική τελετή ανακοίνωσε πως το έργο θα είναι έτοιμο σε 6 χρόνια και το συνολικό κόστος του θα ανέλθει σε 15δισ. δολάρια ενώ χαρακτηρίσει το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης ως σύμβολο ενός νέο κεφαλαίο για τη ιστορία της Τουρκικής Δημοκρατίας. «Θεωρούμε το Kanal Istanbul ως ένα έργο για τη διάσωση του μέλλοντος της Κωνσταντινούπολης», δήλωσε ο πρόεδρος της χώρας, σύμφωνα με την Daily Sabah. 



Όπως είπε, κατά μέσο όρο 45.000 πλοία διέρχονται από το Βόσπορο ετησίως, ενώ ο αριθμός ήταν περίπου 3.000 το 1931. «Οι προβλέψεις δείχνουν ότι αυτός ο αριθμός θα φτάσει τις 78.000 το 2050 ... Η διέλευση κάθε μεγάλου πλοίου ενέχει κίνδυνο για την πόλη. Στο Βόσπορο, υπάρχει μεγάλη κυκλοφορία πλοίων όλων των κατηγοριών, τόσο σε κατευθύνσεις Βορρά-Νότου όσο και Ανατολής-Δύσης».



Τον ενθουσιασμό του όμως δεν τον συμμερίζονται όλοι.

Πρώτος και βασικός αντίπαλός του έργου-αλλά και βασικός πολιτικός αντίπαλος του Ερντογάν- ο δήμαρχος της ίδιας της πόλης της Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμαμόγλου.


Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, o Ιμάμογλου χαρακτηρίζει ως ”καταστροφή” την κατασκευή της Διώρυγας για την τουρκική μεγαλούπολη και κατηγορεί την κυβέρνηση πως ασχολείται μόνο με αυτό για να κερδίσει χρήματα, ισχυρίζεται.


Ενόψει δε της τελετής, ο Ιμάμογλου ανέβασε ακόμη περισσότερο τους τόνους υποστηρίζοντας πως η όλη φιέστα, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται καν για ένα έργο που αφορά τη Διώρυγα, μήκους 45 χιλιομέτρων, αλλά για τον θεμέλιο λίθο σε μια απλή γέφυρα.


Για την αντιπολίτευση το όλο έργο δεν είναι παρά ακόμη μια προσπάθεια του καθεστώτος Ερντογάν να επιδείξει ένα μοντέλο ανάπτυξης που βασίζεται στις κατασκευές και στη ζήτηση φθηνών δανείων για την καταπολέμηση της οικονομικής κρίσης στη χώρα.


Πέρα όμως των κατηγοριών που αφορούν τα πολιτικά παίγνια υπάρχουν και άλλα σοβαρά ζητήματα. «Σίγουρα θα φέρει κάποια πλεονεκτήματα για το εμπόριο και τη βιομηχανία», λέει ο Φικέρ Ανταμάν, οικονομολόγος από το πανεπιστήμιο Bogazici της Κωνσταντινούπολης, σύμφωνα με την DW. «Ωστόσο το κοινωνικό και οικολογικό κόστος που θα προκαλέσει θα είναι πολύ υψηλό» συμπληρώνει.




Post Bottom Ad