Αυτισμός. Τελικά Πόσο σε Δυσκολεύει να Καταλάβεις τις Δυσκολίες του; (Της Δέσποινας Βούζα) - ValueNews.gr ... η αξία στην ενημέρωση.
Αθήνα booked.net
+14°C
target="_blank" style="color:#ffffff;" href="http://ibooked.gr/weather/athens-18328" class="booked-weather-160x36-city">Αθήνα booked.net
+14°C

ValueNews.gr ... η αξία στην ενημέρωση.

Ακολουθήστε μας και στα social media

Δείτε το Νέο Φυλλάδιο Προσφορών

Δείτε το Νέο Φυλλάδιο Προσφορών
Ακολουθήστε τη Σελίδα μας

προσφατα

Παρασκευή 7 Μαΐου 2021

Αυτισμός. Τελικά Πόσο σε Δυσκολεύει να Καταλάβεις τις Δυσκολίες του; (Της Δέσποινας Βούζα)

 


Οι διαταραχές του αυτιστικού φάσματος (που διαφορετικά ίσως να το έχεις ακούσει ως Αυτισμός και να το έχεις διαβάσει ως ΔΑΦ)  συνοδεύονται από ορισμένα  νευρογνωστικά ελλείμματα (ας πούμε δυσκολίες, για να το θυμάμαι!). Οι δυσκολίες αυτές φαίνεται να οφείλονται σε εκτελεστικές δυσλειτουργίες (τι σημαίνει πάλι αυτό;). Aυτό σημαίνει ότι οι εργασίες που ευνοούν τον αυτοέλεγχο, την εργαζόμενη μνήμη και την αυτοκατευθυνόμενη συμπεριφορά οδηγούν σε αδυναμία αναστολής αντίδρασης στα άτομα με ΔΑΦ, σε εκδήλωση επαναληπτικών συμπεριφορών (στερεοτυπίες), έντονης παρόρμησης, δυσκολιών αυτοπαρακολούθησης και καταστολής μη κατάλληλων πράξεων. Ομοίως,  βασικά ελλείματα (είπαμε!... πες το δυσκολίες!) παρατηρούνται στον έλεγχο και στην αλλαγή της σκέψης και της πράξης, στην προσοχή και εναλλαγή από ένα έργο σε άλλο και στην αδυναμία πρόβλεψης και κατανόησης συμπεριφορών. Μάλιστα, δυσκολίες (ή αλλιώς «ελλείμματα»!) οργάνωσης και επεξεργασίας πολύπλοκων πληροφοριών οδηγούν σε χαμηλή ακαδημαϊκή επίδοση και  κοινωνική αλληλεπίδραση.

Οι αυτιστικοί εμφανίζουν και μνημονικές δυσλειτουργίες, δηλαδή δυσκολίες που σχετίζονται με τη μνήμη (πες το έτσι!). Ως αντισταθμιστικό παράγοντα, χρησιμοποιούν οπτικοαντιληπτικές ακολουθίες (τι είναι πάλι αυτό!) και έτσι η μνημονική ικανότητα στηρίζεται στην αναζήτηση ομοιομορφίας και δημιουργίας συσχετίσεων και προτύπων (…με μπέρδεψες πάλι). Σημαντικό είναι ότι οι αυτιστικοί λόγου αδυναμιών στη μνήμη δεν μπορούν να κάνουν γενικεύσεις και δυσκολεύονται στην επίλυση προβλημάτων και ερμηνείας του κοινωνικού περιβάλλοντος λόγω της παροδικότητας τους και της αδυναμίας ανάκλησης της κατεκτημένης γνώσης.

 

 

Βούζα Δέσποινα,  Εκπαιδευτικός,

Απόφοιτος Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.,

MSc Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ),  Ε.Α.Π. και

MSc Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου (ΕΑΓ), Ε.Α.Π.

Πιστοποιημένη Χορηγήτρια Λογόμετρου, Εργαλείο Γλωσσικής Αξιολόγησης



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad