Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) (της Δέσποινας Βούζα) - ValueNews.gr ... η αξία στην ενημέρωση.
Αθήνα booked.net
+14°C
target="_blank" style="color:#ffffff;" href="http://ibooked.gr/weather/athens-18328" class="booked-weather-160x36-city">Αθήνα booked.net
+14°C

ValueNews.gr ... η αξία στην ενημέρωση.

Ακολουθήστε μας και στα social media

Δείτε το Νέο Φυλλάδιο Προσφορών

Δείτε το Νέο Φυλλάδιο Προσφορών
Ακολουθήστε τη Σελίδα μας

προσφατα

Δευτέρα 24 Μαΐου 2021

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) (της Δέσποινας Βούζα)

 

Ορισμός, συννοσηρότητα, ετερογένεια 

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (ΔΕΠ-Υ) εντάσσεται στις αναπτυξιακές διαταραχές. Η διαταραχή εμφανίζεται με ή χωρίς υπερκινητικότητα. Τα συμπτώματα πρέπει να έχουν αρχίσει μετά τα πέντε έτη και πριν τα 12 και να διαρκούν πάνω από έξι μήνες προκαλώντας αισθητή έκπτωση στη λειτουργικότητα του ατόμου σε τουλάχιστον δύο πλαίσια καθημερινής ζωής π.χ. σχολείο, εργασία, σπίτι.


Πολύ συχνά συμπτώματα της διαταραχής συνυπάρχουν με  άλλα προβλήματα του προφορικού λόγου, με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή με προβλήματα συμπεριφοράς και σύνδρομο Tourett. Τα προβλήματα συμπεριφοράς εμφανίζονται  ως συναισθηματική απόσυρση και παραίτηση ή ως προβλήματα διαγωγής και παραβατικότητα. Επιπλέον, η ΔΕΠ-Υ εμφανίζει συννοσηρότητα και με άλλες διαταραχές και καθιστούν έτσι πιο δύσκολη την αντιμετώπισή της.


Το διαγνωστικό ενδιαφέρον εστιάζει ιδιαίτερα στην ύπαρξη ετερογένειας των συμπτωμάτων, δηλαδή στην ποικιλία των συμπτωμάτων τόσο μεταξύ των ατόμων, γνωστή ως διατομική μεταβλητότητα, αλλά και στο ίδιο το άτομο κατά την αναπτυξιακή πορεία του ατόμου, γνωστή ως ενδοατομική μεταβλητότητα. Στην ενδοατομική μεταβλητότητα, τα συμπτώματα άλλοτε επιμένουν και άλλοτε υποχωρούν, ενώ την εμφάνισή τους την επηρεάζει o βαθμός υποστήριξης στο περιβάλλον του ατόμου. Μάλιστα, η διαταραχή εκδηλώνει διαφορετικούς αναπτυξιακούς φαινοτύπους με πρώιμη ή όψιμη έναρξη.


Είναι αποδεδειγμένο ότι τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζουν νευροψυχολογικά ελλείμματα στις γνωστικές και γλωσσικές λειτουργίες. Έτσι, κατά τον κλινικό έλεγχο είναι σημαντικό να εντοπίζονται οι νευροψυχολογικές ελλείψεις. Μάλιστα, ορισμένα από τα ελλείμματα παρουσιάζονται και σε άλλες νευροαναπτυξιακές διαταραχές καθιστώντας αναγκαία τη διαφοροδιάγνωση από πλαισιωμένη ομάδα ειδικών.

          Βούζα Δέσποινα,  Εκπαιδευτικός,

          Απόφοιτος Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.,

        MSc Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ),  Ε.Α.Π. και

MSc Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου (ΕΑΓ), Ε.Α.Π.

Πιστοποιημένη Χορηγήτρια Λογόμετρου, Εργαλείο Γλωσσικής Αξιολόγησης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad