Γλωσσική Αξιολόγηση για Παιδιά Ηλικίας 4 έως 7 ετών (της Δέσποινας Βούζα) - ValueNews.gr
Αθήνα booked.net
+14°C
target="_blank" style="color:#ffffff;" href="http://ibooked.gr/weather/athens-18328" class="booked-weather-160x36-city">Αθήνα booked.net
+14°C

προσφατα

Παρασκευή, 14 Μαΐου 2021

Γλωσσική Αξιολόγηση για Παιδιά Ηλικίας 4 έως 7 ετών (της Δέσποινας Βούζα)

Πολλές φορές δυσκολίες στην άρθρωση π.χ. στο «ρ» ή καθυστέρηση στην ομιλία είναι περισσότερο εμφανείς από άλλες πτυχές της γλώσσας π.χ. στην ικανότητα του παιδιού για αφήγηση σε σωστή χρονική σειρά και με παράθεση όλων των σημαντικών γεγονότων ή στην ικανότητα να για αναγνώριση των φωνημάτων π.χ. «μπάλα» το «μπ». Ο γονέας ή ο εκπαιδευτικός συνήθως αξιολογούν άτυπα τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού με αποτέλεσμα να υπάρχουν αποκλίσεις ή παραλείψεις που σε καμία περίπτωση δεν είναι προς όφελος των παιδιών. Πλέον, όμως, αρκετοί εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές και άλλοι ειδικοί έχουν στην ευχέρειά τους πιστοποιημένα εργαλεία γλωσσικής αξιολόγησης.

Ένα τέτοιο σύγχρονο εργαλείο, με Έλληνες συντελεστές και ελληνόφωνους μαθητές είναι το ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ. Ο γονέας μπορεί να αναζητήσει μέσω του site www.logometro.gr  πιστοποιημένους χορηγητές σε όλη την Ελλάδα και να ζητήσει συνάντηση για να αξιολογήσει τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού του, ηλικίας 4 έως 7 ετών.Το ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων προφορικού και γραπτού λόγου κατάλληλο για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (4 -7 ετών). Το εργαλείο αυτό έχει σαν στόχο την καταγραφή της ανάπτυξης των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών και τον έγκαιρο εντοπισμό παιδιών που ανήκουν σε ομάδα "υψηλού κινδύνου" για γλωσσικές δυσκολίες (π.χ. γλωσσικές διαταραχές).

Αποτελείται από δοκιμασίες που έχουν σταθμιστεί σε μαθητικό πληθυσμό από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Σταθμισμένες ονομάζουμε τις δοκιμασίες (τεστ) που συγκρίνουν τις ατομικές επιδόσεις με την κατανομή των επιδόσεων ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος από το γενικό πληθυσμό της ίδιας ηλικιακής ομάδας, το οποίο αποτελεί την ομάδα αναφοράς (δείγμα στάθμισης). Δηλαδή, αντί να συγκρίνουμε την επίδοση ενός παιδιού (πχ. του Γιάννη) με την επίδοση του αδελφού του ή του συμμαθητή του μας δίνουν τη δυνατότητα να τη συγκρίνουμε με μια μεγαλύτερη ομάδα παιδιών της ίδιας ηλικίας με τη δική του, από ολόκληρη την επικράτεια. Κατ΄αυτόν τον τρόπο μπορούμε να βγάλουμε καλύτερα συμπεράσματα για την πρόοδό του και τις τυχόν ανάγκες του.

 

Βούζα Δέσποινα,  Εκπαιδευτικός,

Απόφοιτος Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.,

MSc Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ),  Ε.Α.Π. και

MSc Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου (ΕΑΓ), Ε.Α.Π.

Πιστοποιημένη Χορηγήτρια Λογόμετρου, Εργαλείο Γλωσσικής Αξιολόγησης 



 

 

Post Bottom Ad