ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΣ - ValueNews.gr
Αθήνα booked.net
+14°C
target="_blank" style="color:#ffffff;" href="http://ibooked.gr/weather/athens-18328" class="booked-weather-160x36-city">Αθήνα booked.net
+14°C

προσφατα

Παρασκευή, 2 Απριλίου 2021

ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΣ

 


 ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΣ

Σήμερα κάνοντας ένα scroll down στο site της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής του Ιάσμου/Βασίλης Διαμαντόπουλος και διαβάζοντας την περιγραφή μαθημάτων από πολλούς κορυφαίους καθηγητές που διδάσκουν ή έχουν διδάξει στον Ίασμο ανακάλυψα μια μαγική πολυμορφική αξία… την οποία τη βρίσκεις μόνο σε τρία πράγματα: 1. Στη ζωή, 2. Στην τέχνη, 3. Στους καλλιτέχνες.

Φράσεις που υπογράμμισα:

 Η αρχή του μαθήματος του είναι "ακούω για να απαντήσω". Πως συμβαδίζει η ψυχή, ο λόγος και η σωματοποίηση της κίνησης ανάλογα με τα κίνητρα που έχουμε... (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΟΥΝΤΙ)

Μαθαίνουμε να ζούμε την κάθε στιγμή με τον άλλον εκτεθειμένοι μπροστά σε όλους. "Ζω με ειλικρίνεια κάτω από φανταστικές συνθήκες". Αυτό είναι κιόλας η αρχή του Θεάτρου.. (ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΓΟΥΛΙΩΤΗ)

Το σώμα του ηθοποιού «φιλοξενεί»  πολλούς άλλους χαρακτήρες, αυτή είναι και η ευλογία αυτού του επαγγέλματος. Για να γίνει όμως αυτό απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίσεις και να αγαπήσεις τον εαυτό σου, να μάθεις τα όριά σου, να σε αποδεχτείς, να αφεθείς. Πρώτο μου μέλημα λοιπόν για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι μια σειρά αυτοσχεδιασμών, σωματικών και ψυχολογικών. Η αλήθεια, η επικοινωνία και η έννοια της ομαδικότητας είναι οι ουσιαστικοί στόχοι του μαθήματός μου προκειμένου να γευτούμε τη μαγεία του θεάτρου, προκειμένου να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Σώμα, ψυχή και λόγος είναι τα τρία (3) στοιχεία που κατά τη γνώμη μου συνθέτουν την υποκριτική.( ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΣ)

Ο λόγος στο θέατρο έχει πρωταρχική σημασία. Η γλώσσα είναι το μέσο που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας για να μεταφέρει ιδέες και προβληματισμούς. Η γλώσσα είναι το μέσο που χρησιμοποιεί για ν’ αποκαλύψει –ή ενδεχομένως να κρύψει– το χαρακτήρα και τις προθέσεις των ηρώων του. (ΒΙΚΥ ΒΟΛΙΩΤΗ)

Το μάθημα μου είναι βασισμένο στο ξεκλείδωμα του συναισθηματικού κόσμου του ηθοποιού.( ΤΑΝΙΑ ΤΡΥΠΗ)

Τα εικαστικά μέρη μιας παράστασης, ίσως δεν είναι  μόνο η ποιητικότητα, η ζωγραφικότητα και η εκλεπτυσμένη αναπαραστατική ποιότητα που φτιάχνουν το γοητευτικό μέρος της θεατρικής πράξης. Στις άδοξες μέρες μας η θεατρική εικόνα είναι το καθρέφτισμα της αβεβαιότητας των καιρών, των μεγάλων αμφισβητήσεων, των πολέμων, της διαφθοράς και των κοινωνικών προβλημάτων και εκεί ο κάθε θεατής δεν καλείται να ταξιδέψει σε ένα μακρινό παρελθόν αλλά να αναγνωρίσει κοινωνικά θέματα που τον απασχολούν σήμερα.( ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΕΤΖΙΚΩΦ)

Στόχος του μαθήματος είναι, μέσα από ασκήσεις και δράσεις, να οραματιστούμε, αρχικά, και στη συνέχεια να βιώσουμε το πως λειτουργεί μια ομάδα. Να δουλέψουμε με βάση τη συλλογικότητα, την εμπιστοσύνη, τη συμμετοχή. Να μάθουμε πως το να αφήνεσαι, να δέχεσαι και να αντιδράς είναι εξίσου σημαντικό με το να επιβάλλεσαι και να δρας. Με βάση την πεποίθηση ότι το θέατρο είναι μια συλλογική τέχνη να δημιουργήσουμε μια ομάδα που, όντας ικανή και δυνατή, αναδεικνύει τις διαφορετικές προσωπικότητες των ατόμων που τις απαρτίζουν. Μια ομάδα που όλοι είναι ισότιμοι και ξεχωριστοί.( ΑΝΝΑ ΜΑΣΧΑ)

To ταλέντο είναι ένα κράμα ιδιαίτερης ευαισθησίας∙ ευάλωτης ιδιοσυστασίας∙ ισχυρού αισθητηριακού εξοπλισμού (να βλέπεις, να ακούς, να αγγίζεις, να οσφραίνεσαι, να γεύεσαι – έντονα)∙ ζωηρής φαντασίας αλλά και στενής επαφής με την πραγματικότητα∙ επιθυμίας να εκφράσεις την εμπειρία και τα αισθήματά σου, να κάνεις τους άλλους να σε ακούσουν και να σε δουν. Δεν αρκεί όμως μόνο το ταλέντο. Μπορείς και, επίσης, πρέπει να αποκτήσεις και να αναπτύξεις χαρακτήρα, ηθικές αρχές, άποψη για τον κόσμο στον οποίο ζεις, αλλά και παιδεία”. Uta Hagen, Respecting for acting (ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗ).

 

Κυριάκος Πασχαλίδης

Post Bottom Ad